Spenden

Spenden per 19. August 2018

€ 910.31

(nach Abzug von € 5,374.30 was für ein Sparkonto für reservierung Schulgeld 2018/2019)

Jahr 7, 2017

Gesamt retrieved € 7,157.01

Jahr 6, 2016

Gesamt retrieved € 9,060.81

Jahr 5, 2015
Gesamt retrieved € 12,991.52
Jahr 4,  2014
Gesamt retrieved € 14,006.80

Jahr 3, 2013
Gesamt retrieved € 18,200.43

Jahr 2, 2012

Gesamt retrieved €14,814.98

Jahr 1, 2010/2011
Gesamt retrieved €23.031,86

Werkverslag 2018

In september 2018 zijn we met 4 man sterk in Kenia geweest. Ingrid Kroon (Voorzitter), Thea de Bruijn (Penningmeester), Wenny Joosten (Secretaris) en Lieke van Tiggelen (vrijwilligster).

s’ Morgens werken we dan op de school en s’ middags genieten we bij ons hotel.

Bij ons eerste bezoek aan de Doddington School hebben we alle kinderen voorzien van een schooltasje met daarin een lijntjes schrift, ruitjes schrift, tandenborstel,
tandpasta en een speeltje.

Tijdens ons verblijf op diverse dagen van alles uitgedeeld zoals: Dino’ s, Knuffels,  Pennen, Potloden, Kleurpotloden, T-shirts, Truien, Jassen, Rokken, Jurken, Broeken, Sjaals, Mutsen, Handschoenen etc.

Voor de school zelf nieuwe leerboeken aangeschaft, 3 nieuwe houtskool branders en alle foto’s van 2015, 2016 en 2017 opgehangen. Als er bezoekers komen kunnen ze zien wat er elk jaar gerealiseerd wordt.

Door een speciale actie hebben we genoeg donateurs kunnen vinden zodat we 20 dagen lang voor alle kinderen, leraren en vrijwilligers hebben gekookt. Onder andere: Koolstamppot met jus frisdrank en water, Ugali met rundvlees saus halve tomaat pakje melk,  Rijst met spinazie uien chilisaus worstje en een sinaasappel, Broccoli stamppot met kippenvleugel en een glas soda, Spaghetti met saus van tomaten chili courgette wortel en paprika, Stamppot witte kool met worstjes, banaan, Ugali met groente/tomatensaus en 4 stukken tomaat, Hutspot met rundvlees en een sinaasappel, Rijst met spercibonen, tomaat en 1 runderworstje, Soep met een broodje en een banaan, Macaroni groenten bonen gehaktsaus, Koolstamppot met gehakt, Macaroni met saus en kip, Groentesoep met ugali en Ugali met groente saus.

De bouwploeg heeft in 2018 gerealiseerd dat in alle 6 lokalen nieuwe cementen vloeren zijn aangebracht, de houten deuren in de noodlokalen vervangen zijn door goede afsluitbare ijzeren deuren, alle lokalen voorzien zijn van een nieuw krijtbord, een notitiebord aan de buitenkant van 1 van de lokalen en toiletten voor de leraren met afsluitbare ijzeren deuren.

De Bamburi Beach Family (in en om het hotel) – 200+ personen hebben allemaal 1 of meerdere kledingstuk(ken) ontvangen. Heel veel dank aan het personeel van Bamburi Beach Hotel die al die dozen, zakken en tassen van en naar onze kamer hebben gebracht en gehaald. Wij zijn super blij met alle hulp die we jaarlijks van jullie mogen ontvangen.

Quotes van onze vrijwilligster Lieke:
Woorden komen mij tekort om te vertellen hoe overweldigend en mooi dit project is.
De reis van en naar de school, ontmoeting met de kinderen, de overweldigende impact die dat heeft is niet te beschrijven. Dit wordt opgenomen in je lijf als een spons.
Wat een feest was het, ik mocht dino ’s uitdelen.
Het enige wat ik kan doen is het Keniaanse leven in mij opnemen en er van genieten.
Wat een geslaagde eerste week met veel enthousiasme van de kinderen en leraren over de lunch die wij voor ze hebben bereid.
Koken best zwaar werk en daardoor nog meer respect voor het werk wat ze doen
Hygiëne is super belangrijk en vooral bij de toiletten op de school
Tijdens het opscheppen van de borden kwamen de kinderen naar buiten en begonnen mijn liedje te zingen, daar wordt ik dan wel echt ultiem gelukkig van.
Ik ben van ze gaan houden en ze zitten in mijn hart

Wenslijst van de leraren:
Kantoorgedeelte, overblijfplaats met keuken, compostplaats, planten en/of bomen, waterput uitgraven, watertank, schoolplaten leslokalen, binnen muren stukadoren,  stellingen in elk lokaal, 2 nieuwe grote pannen

Tijdens ons verblijf wordt er dagelijks een verslag met foto’s gepost op onze facebook pagina:

Filmpjes die tijdens ons verblijf worden gemaakt worden zo snel mogelijk op ons kanaal geladen:

Grote dank aan al onze donateurs en sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt dat ook dit jaar we weer een hoop goeds in Kenia voor de kinderen, volwassenen en school hebben kunnen doen. We hopen dat we ook het komende jaar weer op uw/jullie steun en donaties kunnen rekenen. Het was een geslaagde werkvakantie waar we met veel trots succesvol op terug kijken.

Keine Übersetzungen vorhanden.

Volg ons voor de laatste ontwikkelingen op Facebook (zie onderstaande link)

Stichting NEK weer aanwezig op de markten

26-27 april / 17 mei / 12 september 2015

Koningsdag/Voorjaarsmarkt/Rommelroute

STICHTING NEK STAAT OP DEZE 3 MARKTEN VOOR DE MACKLINE JUNIOR SCHOOL, LA PAZ JUNIOR SCHOOL EN DODDINGTON SCHOOL

In 2014 zijn alle praktijk lokalen van de Mackline Junior School voorzien van elektriciteit en licht, 3 praktijk lokalen hebben een geheel nieuw dak gekregen en er is verder gebouwd aan de muur rondom het terrein. Zeven individuele kinderen zijn op kosten van de Stichting naar een goede school gegaan en ongeveer 300 kindertjes op de 3 scholen hebben een cadeau tasje ontvangen o.a. met schriften, tandpasta, tandenborstel, speeltje, pen en een stuk fruit. Door de grote hoeveelheid gedoneerde goede kleding en schoenen (ongeveer 200 kilo) die wij mochten ontvangen van U hebben wij vele mensen (volwassenen en kinderen) die het niet zo breed hebben kunnen voorzien van een goede jas, stevige schoenen, schone T-shirts, blouses en jurken.
Dit jaar staan wij ook weer op de Koningsdag in Almere-Buiten, de Voorjaarsmarkt in Grevenbicht en op de Rommelroute Almere-Buiten Eilandenbuurt. Mocht U zelf niet staan of meedoen maar wilt U toch spulletjes doneren dan hopen wij dat U deze aan Stichting NEK wilt doneren. U kunt de spullen zelf aanleveren in Almere of in Grevenbicht. De spullen moeten nog wel goed en bruikbaar zijn. Deels zullen de spullen meegaan in juli naar Kenia en deels zal het verkocht worden waarvan de opbrengst 100% naar Stichting NEK gaat. In goed overleg kunnen spullen eventueel ook door ons worden opgehaald.
Wat kunnen wij zoal gebruiken: AH Disney figuren, AH Hamsters, Antiek, Bad textiel, Beddengoed, Beeldjes, Bestek, Boeken, Boerderijmini's, Brillen, Brocante spulletjes, CD' s, Computer spellen, Curiosa, DVD' s, Feestartikelen, Gereedschappen, Gogo's, Handwerk materialen, Kaarsen, Kandelaars, Kerstspullen, Keukenbenodigdheden, Kleding, Kleurpotloden, Klokken, Knuffels, Kunst, Lampen, Laptop' s, Linealen, LP' s, Mobiele Telefoons, Modelauto's, Modelbouw, Modeltreinen, Munten, Muziekinstrumenten, Paas spullen, Pannen, Poppen, Poppenkast spulletjes, Postzegels, Potten, Rommelmarkt spulletjes, Schoenen, Schriften, Schrijfwaren, Servies, Sieraden, Single' s, Sinterklaas spullen, Smartphones, Spaarzegels, Speelgoed, Spellen, Stoffen, Tandenborstels, Tassen, Trigo's, Troetels, Tuppenware, Verzamelingen, Vlaggen, Voetbalknikkers, Voetbalplaatjes, Wandborden, Welpies, Wimpels, WK artikelen, Wuppies, 78 toeren platen.
In 2014 hebben wij in totaal EUR 3.871,15 opgehaald d.m.v. verkopen op MP, Koningsdag, Voorjaarsmarkt en Rommelroute. We hopen uiteraard ook dit jaar weer een mooi bedrag op te halen.

Wij danken U bij voorbaat voor Uw bijdrage en hopen dat U ook dit jaar Stichting NEK wilt steunen met Uw spulletjes.

Thea, Wenny & Ingrid,
www.stichtingnek.nl

Keine Übersetzungen vorhanden.

Het bestuur van Stichting NEK en de kinderen uit Kenia willen via deze weg iedereen hartelijk bedanken voor de steun en het vertrouwen die wij van U mochten ontvangen gedurende 2014. Terug kijkend is er weer heel wat gedaan: Alle praktijk lokalen zijn voorzien van elektriciteit en licht, 3 praktijk lokalen hebben een geheel nieuw dak gekregen en er is verder gebouwd aan de muur rondom het terrein. Zeven individuele kinderen zijn op kosten van de Stichting naar een goede school gegaan en ongeveer 300 kindertjes hebben een cadeau tasje ontvangen o.a. met tandpasta, tandenborstel, speeltje, pen en een stuk fruit. Door de grote hoeveelheid gedoneerde kleding en schoenen (ongeveer 200 kilo) die wij mochten ontvangen van U hebben wij vele mensen (volwassenen en kinderen) die het niet zo breed hebben kunnen voorzien van een goede jas, stevige schoenen, schone t-shirts, blouses, jurken, etc. Wij wensen U allen een kleurrijk Kerstfeest en vooral een kleurrijk 2015. We hopen dat de Stichting NEK weer op Uw steun en vertrouwen mag rekenen in 2015.

2014-12-23_194653

Keine Übersetzungen vorhanden.

Van 7 oktober t/m 28 oktober a.s. zal Stichting NEK weer in Kenia verder bouwen aan de Mackline Junior School. Het zijn erg moeilijke tijden momenteel in Kenia omdat een aantal landen een negatief reisadvies afgeven waardoor de toeristen wegblijven. Voor nederlanders is het gebied waar wij zitten nog steeds veilig. We staan in nauw contact met de familieleden waarvan we elk 2 kinderen naar school sturen, met Rolex van de Mackline Junior School en met een groot deel van het Bamburi Beach Hotel waar wij altijd verblijven. Allemaal hebben ze bevestigd dat het weer rustig is en dat we veilig ons in Kenia kunnen bewegen. Via onze facebook pagina zullen we weer proberen (mits het internet werkt) om dagelijks foto’s te laden en berichten achter te laten.  Wij danken alle sponsors en doneren die het weer mogelijk maken dat wij verder kunnen bouwen aan de school en de individuele kinderen weer een jaar naar school kunnen sturen. We hopen op 8 oktober a.s. ons eerste bericht te plaatsen.

Volg ons via Facebook:

Donatie van 1000 euro uit het ING Goede Doelenfonds
Keine Übersetzungen vorhanden.

Al in een eerdere ronde heeft het ING Goede Doelenfonds veel kunnen doen voor onze kinderen op de Mackline Junior School. En ook voor dit jaar 2014 heeft onze vrijwilliger Sergio een aanvraag kunnen indienen en die is goedgekeurd.

De donatie bedraagt € 1,000 Een fantastische prestatie en onze dank is groot.

Wilt U meer weten over het ING Goede Doelenfonds kijk dan op hun website:

Keine Übersetzungen vorhanden.

EEN MEGA opbrengst van € 754,19 tijdens de voorjaarsmarkt in Grevenbicht op 18 mei 2014.
Dank aan alle vrijwilligers die hieraan hebben meegewerkt het afgelopen week-end:
Thea Joosten, Wenny Joosten, Ingrid Kroon, Frank Kroon, Maarten de Beer, Carla de Bruijn, Theo Joosten en Thea Joosten, Nico en Marijke, Frieda en Natty, John Joosten, Ciska Joosten, Esmeralda Joosten, Christiaan Joosten, Ferdinand Joosten, Berty Joosten en Sandra Hendriks. Zonder jullie hulp hadden we dit nooit voor elkaar gekregen. Jullie verdienen allemaal een P L U I M !!!!!!!!!

MEGA Opbrengst - Koningsdag 2014

MEGA OPBRENGST - KONINGSDAG 2014 - EUR 1.376,57
Na een marathon race van 33 uur is het
Ingrid Kroon, Thea Joosten, Berty Joosten, Frank Kroon en Wenny Joosten
gelukt
om het MEGA bedrag van EUR 1.376,57 op te halen op de Koningsdag 2014 in Almere-Buiten (Rio de Janeiroplein).

Een ongelooflijke prestatie, vrijdag 25 april om 12.00 uur begonnen de stand op te bouwen en zaterdag 26 april om 21.00 uur zat alles wat overgebleven was weer in de auto's en aanhangwagens. Wij danken alle kopers op de Koningsmarkt die onze stand bezocht hebben, door hun aankopen is dit MEGA bedrag bijeen gebracht. Nu op naar de voorbereidingen voor de Voorjaarsmarkt op 18 mei a.s. in Grevenbicht!