Home Kenia 2011 Werk verslag deel 2
Geschreven door Ingrid Kroon
dinsdag, 25 oktober 2011 10:22

2011 Werk vakantie deel 2

Zondag 16 oktober rustdag voor zoals ons als de werkers. Maandag 17 oktober ondanks de regen werd er hard gewerkt door de locale bevolking. De zandwagen kon door het slechte weer de school niet bereiken en stopte ruim 750meter voor de school, met handwagens werd het zand naar de school vervoerd! Ook de jongens van het Stedelijk College Eindhoven werkte hard door aan het tweede lokaal in de regen. Wij hebben alle kinderen blij gemaakt met een sjaal die we vanuit Nederland hadden mee genomen, de sjaals werden gesponsord door Tineke uit Sidderburen. Dinsdag 18 oktober vandaag kregen we extra hulp bij het verven van het lokaal van Wesley van het Stedelijk College Eindhoven, hij heeft de beesten en alfabet voor ons op de muren getekend. Tussen de buien door konden we toch verven vandaag.  De bouw gaat sneller dan verwacht dus we denken dat er meer lokalen gedaan worden dan de 2 die we hadden geplanned.  Woensdag 19 oktober kregen we hulp van vrijwilligers uit het hotel die ook een ochtend mee wilden schilderen.  Gezamenlijk hebben we het hele 2de gebouw van de lagere school van binnen en buiten opgeschilderd. Bij de bouw enige problemen en een soort staking maar na enige tijd is dit probleem ook weer opgelost en kan iedereen weer verder. Donderdag 20 oktober alweer de laatste dag voor het Stedelijk College Eindhoven. Gezamenlijk overhandigen we Rolex het 2 pits gas kookstel met gasfles zodat er van nu af aan voor de kinderen gekookt kan worden. Gezamenlijk ook nig een lange lijst opgesteld met producten we moeten bestellen en laten afleveren. Gelukkig waren we nog net op tijd bij de shop om de bestelling te plaatsen voor het ijzer want vandaag is zeg maar Bevrijdingsdag in Kenia dus een algemene feestdag. Het cement hebben we wel kunnen bestellen, betalen en word vandaag nog afgeleverd. Nog steeds hebben we problemen dat de trucks met grint en zand niet bij de school kunnen komen vanwege onbegaanbare wegen.

Vrijdag 21 oktober, zaterdag 22 oktober en zondag 23 oktober hebben de meiden van stichting NEK vakantie en gaan prive op safari. Om de bouw doorgang te laten vinden hebben we Jozef (onze vaste chauffeur sinds 7 jaar) een lijst met opdrachten gegeven en die gaat alles voor ons in de gaten houden en wanneer nodig geleverde producten betalen.

Maandag 24 oktober. Vandaag hebben we alle kinderen blij gemaakt met een zakje gevuld met 2schriften, pen,potlood,gum,zakdoekje,tandenborstel,tandpasta,speelgoed erin. Mooi gezicht om zoveel blije gezichten te zien. Nog altijd werkt de bank niet met ons mee, ook vandaag konden we weer niet pinnen, de automaat was leeg! Dit heeft grote gevolgen want hierdoor konden we Mozes niet betalen waardoor de werkers vandaag niet konden werken. De grint en zandwagen ook nog steeds niet bij de school gearriveerd. Dit wordt nu heel spannend want we hebben nog maar 1 dag om dit voor elkaar te krijgen. Morgen maar het Jozef een bankrekening openen bij Barclays en daar het geld stallen totdat de goederen geleverd zijn.  Vandaag ook nog problemen omdat Rolex en Mozes nog een keer 180 houten stutpalen hadden laten leveren en er wel vanuit gingen dat wij dat gingen betalen, deze hebben wij meteen retour laten zenden omdat we nu al het geld nog niet bijeen hebben om de reeds bestelde producten te betalen.

Het volgende verslag zal vanaf Nederland worden geplaatst met de laatste bevindingen. Al met al kijken wij terug op een zeer geslaagde werkvakantie en al het werk dat we gezamenlijk met het Stedelijk College Eindhoven voor elkaar hebben kunnen krijgen. We hopen dat we gezamenlijk een dergelijke Aktie in 2012 kunnen doen.