Home Werkverslagen Werkverslag 2015
Werkverslag 2015 PDF Imprimir Correo electrónico
Escrito por Ingrid Kroon

In 2015 hebben Ingrid Kroon en Esmeralda Joosten hun werkvakantie voor de Stichting NEK gehouden van 18 juli tot 16 augustus 2015 in Kenia.

In tegen stelling tot voorgaande jaren deze keer veel werk uitbesteed aan Joseph en Pamela onze Kenia vrijwilligers. Ook geen grote familie dag gehouden voor de individuele kinderen die gesponsord worden maar al onze aandacht gegeven aan  de verschillende scholen: Doddington Children Centre & Primary School, Portreitz School, Mackline Junior & High School, La Paz Junior School en de Gospel Revival Ministries Church die 30 weeskinderen onderdak en school bieden.

Doddington Children Centre & Primary School – 75 kinderen – 1 nieuw klaslokaal, 2 weken werkloon, 1 groot Whiteboard, lesboeken, diverse opbergrekken, blokkendozen, knuffels, speelgoed, spellen, puzzels, 50 schooltafels, 50 schoolstoelen, 75 lijntjes schriften, 75 ruitjes schriften, 75 cadeau tasjes, 75 borden/frisbees, watervaten, 75 potloden, 75 pennen, 75 speeltjes, 75 Voetbal dwarls, 75 bananen, 75 appels, 75 wortels, 75 pakjes melk, 75 worstjes, 75 borden salade, 75 zonnebrillen, 75 loom setjes, 10 schoolplaten, en voor de voorraad: zout, thee, spaghetti, macaroni, rijst, azijn, rode bonen, tomaten, aardappels, uien, wortels, kool, maïsmeel en een hele grote baal houtskool. Dolly heeft diverse dagen een maaltijd kunnen maken van de aangeleverde producten.

Mackline Junior & High School – 125 kinderen – 100 zakken cement, 42 ton zand, 2400 stenen, 2 weken werkloon, 125 cadeau tasjes, 125 bananen, 125 lijntjes schriften, 125 ruitjes schriften, 125 potloden, 125 pennen, 125 speeltjes, 125 loom setjes.

La Paz Junior School Kisauni – 75 kinderen – 75 cadeau tasjes, 75 lijntjes schriften, 75 ruitjes schriften, 75 potloden, 75 pennen, 75 voetbal dwarls, 75 speeltjes, 75 bananen, 75 frisbees/borden, 75 fluitjes, 75 loom setjes.

School Church Gospel Revival Ministries – 35 kinderen – 35 cadeau tasjes, 35 lijntjes schriften, 35 ruitjes schriften, 35 pennen, 35 potloden, 35 frisbees/borden, 35 voetbal dwarls, 35 petjes, 35 maskers, 35 speeltjes, 35 knuffels, 35 spellen en puzzels.

Port Reitz School – 330+ gehandicapten kinderen – Houten stellingen, 2 werktafels, Handgereedschap, Elektrisch gereedschap, Naaimachines, Lappen stof, houten kasten, boeken, knuffels, spellen, gereedschap, lijntjes schriften en ruitjes schriften.

Bamburi Beach Family (in en om het hotel) – 50 personen – 1 baby kleding pakket, 83 meiden kleding pakketten, 128 jongens kleding pakketten, 17 vrouwen kleding/schoenen pakketten, 30 mannen kleding pakketten, 6 voedsel pakketten.

Heel veel dank aan het personeel van Bamburi Beach Hotel die al die dozen, zakken en tassen van en naar onze kamer hebben gebracht en gehaald.

Dank aan Joseph en Pamela voor het geheel coördineren van de bouw bij de Mackline Junior & High School en het Doddington Children Centre en School inclusief de dagelijkse betalingen aan de lokale werknemers. Het brengen, halen en verdelen van diverse spullen. Het maken van foto’s gedurende de tijd dat wij zelf niet aanwezig waren op de scholen.

Dank aan Esmeralda voor het bijhouden van de boekhouding in deze periode en haar inzet op de verschillende projecten.

Grote dank aan al onze donateurs en sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt dat ook dit jaar we weer een hoop goeds in Kenia voor de kinderen (525), volwassenen (60) en scholen (5) hebben kunnen doen. We hopen dat we ook het komende jaar weer op Uw/jullie steun kunnen rekenen.

Het was een geslaagde werkvakantie waar we met veel trots succesvol op terug kijken.

Ingrid Kroon

Voorzitter Stichting NEK