Home Nieuws archief Werkverslag 2016
Werkverslag 2016 PDF Afdrukken E-mail
donderdag, 01 juni 2017 19:34
Werkverslag 2016

Van 16 juni 2016 t/m 14 juli 2016 zijn 4 vrijwilligers voor Stichting NEK naar Kenia geweest: Ingrid Kroon, Wenny Joosten, Thea Joosten en Berty Joosten. Zoals ook de voorgaande jaren is er s’ morgens gewerkt op of voor de Doddington School en zijn er de laatste spullen verplaatst van de Mackline Junior School naar de Doddington School. Onze Kenia vrijwilligers: Pamela, Joseph en Safari hebben ook tijdens onze aanwezigheid hard mee gewerkt. Bij de Mackline Junior School hebben we het project afgesloten. De laatste spulletjes zoals tafels, stoelen, stellingen, spellen hebben we met een truck naar de Doddington School gebracht. Vanaf nu zal onze aandacht volledig naar de Doddington School gaan. De dochter van Rolex zal nu de Mackline Junior School gaan leiden en we hopen dat zij hier een groot succes van gaat maken. Bij de Doddington School hebben we een tweede lokaal laten bouwen en een nieuw toilet gebouw. Alle 60 kinderen hebben een kleding pakket ontvangen, schoolschriften en schrijfgerei gekregen, diverse maaltijden, fruit en een heleboel nieuw speelgoed. Voor de leraren hebben we 3 sets nieuwe schoolboeken aangeschaft: One in Christ 1 t/m 5, Maths Aid 2 t/m 6 en Primary maths 2 t/m 7. Alle kinderen kregen een hanger met hun eigen naamplaatje. Ze hebben allemaal de vragenlijsten ingevuld en mooie tekeningen gemaakt die eerdaags op de facebook pagina te zien zullen zijn. GRC Sunday School heeft 16 kleding pakketten voor de 16 weeskinderen ontvangen en speelgoed voor gezamenlijk gebruik. Nuru Childrens Home heeft 35 kleding pakketten voor de 35 weeskinderen ontvangen en speelgoed voor gezamenlijk gebruik. Voor de individuele kinderen Eugene, Donna, Agnes, Bonface, Issa, Adam & Michael, Sharon, Kennedy en Sarah hebben we een familiedag gehouden en konden heerlijk van het zwembad genieten. Tussendoor hebben we als een grote familie heerlijk van een lunch genoten. Ook hier hebben we voor iedereen kleding pakketten uitgedeeld en meegegeven. Bamburi Beach Family (in en om het hotel) – 73 personen – kleding pakketten of voedselpakketten. Heel veel dank aan het personeel van Bamburi Beach Hotel die al die dozen, zakken en tassen van en naar onze kamer hebben gebracht en gehaald. Wij zijn super blij met alle hulp die we jaarlijks van jullie mogen ontvangen. We hopen in 2017 weer van jullie hulp gebruik te mogen maken. Dank aan Joseph, Safari en Pamela voor het geheel coördineren van de bouw bij Doddington Children Centre en School inclusief de dagelijkse betalingen aan de lokale werknemers. Het brengen, halen en verdelen van diverse spullen. Het maken van foto’s gedurende de tijd dat wij zelf niet aanwezig waren op de scholen. Grote dank aan al onze donateurs en sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt dat ook dit jaar we weer een hoop goeds in Kenia voor de kinderen, volwassenen en scholen hebben kunnen doen. We hopen dat we ook het komende jaar weer op Uw/jullie steun kunnen rekenen. Het was een geslaagde werkvakantie waar we met veel trots succesvol op terug kijken.
Ingrid Kroon

Voorzitter Stichting NEK

Volg ons voor de laatste ontwikkelingen op Facebook (zie onderstaande link)