Home Relatos de viaje Werkverslag 2017
PDF Imprimir Correo electrónico

Werkverslag 2017

Van 7 september 2016 t/m 5 oktober 2017 is de voorzitter Ingrid Kroon voor Stichting NEK in Kenia geweest. Tijdens deze periode is er elke morgen gewerkt op of voor de Doddington School. Bij de Doddington School hebben we een derde stenen lokaal laten bouwen, het oude toiletgebouw is afgebroken en opnieuw opgebouwd. Het stenen toiletgebouw welke vorig jaar gebouwd is wordt nu gebruikt als opslag ruimte. De ruimte kan nu afgesloten worden want we hebben er 2 deuren in laten plaatsen. Het gehele terrein is nu ook omheind met palen en prikkeldraad, er zijn drie openingen waarop het terrein betreden kan worden. Dolly gevraagd om voor de hekken te zorgen zodat ze het terrein elke avond kunnen afsluiten, mocht dit niet lukken dan zullen wij dat in 2018 verzorgen.  Een hevige storm heeft in het begin van het jaar het eerste oude originele schoolgebouw in zijn geheel verwoest. Op deze plek hebben we een nieuw houten noodgebouw geplaatst met 3 leslokalen. Alle 70 kinderen zijn dit jaar voorzien van diverse kledingstukken, schoolschriften, schrijfgerei en speelgoed. Dit jaar hebben we om de dag maaltijden verstrekt want er zijn veel kinderen die s’ morgens naar school komen zonder gegeten of gedronken te hebben. Ze vinden onze manier van koken wel vreemd maar ze smullen er heerlijk van met z’n allen.

Bamburi Beach Family (in en om het hotel) – 200+ personen hebben allemaal 1 of meerdere kledingstuk(ken) ontvangen. Heel veel dank aan het personeel van Bamburi Beach Hotel die al die dozen, zakken en tassen van en naar onze kamer hebben gebracht en gehaald. Wij zijn super blij met alle hulp die we jaarlijks van jullie mogen ontvangen.

Dank aan Joseph en Pamela voor het geheel coördineren van de bouw bij Doddington Children Centre en School inclusief de dagelijkse betalingen aan de lokale werknemers. Het brengen, halen en verdelen van diverse spullen. Het maken van foto’s gedurende de tijd dat ik zelf niet aanwezig was op de school.

Grote dank aan al onze donateurs en sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt dat ook dit jaar we weer een hoop goeds in Kenia voor de kinderen, volwassenen en school hebben kunnen doen. We hopen dat we ook het komende jaar weer op uw/jullie steun en donaties kunnen rekenen. Het was een geslaagde werkvakantie waar we met veel trots succesvol op terug kijken.

Voor 2018 hebben we al een hele lijst met wensen: nieuwe schoolboeken voor alle klassen, Schriften, schrijfgerei en schoolbordkrijt. Hekdeuren in de drie openingen van de omheining inclusief sloten. Deuren die op dit moment nog niet afgesloten kunnen worden zo maken dat ze deze kunnen afsluiten aan het einde van de dag. Alle schoolborden opnieuw zwart maken. Watertank plaatsen. Compostplaats maken. Al het hout in de gebouwen insmeren met het speciale spul zodat het hout niet opgegeten zal worden. 2 nieuwe houtskoolbranders (gietijzer/stenen oven bouwen). 2 nieuwe grote pannen om te koken. Zorgen dat in elk lokaal aan de achterkant een stelling komt te staan waar ze netjes alle spullen in op kunnen bergen. Planken maken in het bijgebouw om alle kookspullen in op te bergen. Op de maandagen, woensdagen en vrijdagen een maaltijd koken voor alle kinderen. Muren aan de binnenkant van de stenen leslokalen stukadoren. Alle foto’s afdrukken en plastificeren en daarmee de leslokalen op pimpen. Leer schoolplaten kopen voor in de leslokalen. Waterput laten uitgraven zodat hij weer gebruikt kan worden. Planten en/of bomen planten bij de school. Overblijfplaats met keuken realiseren.

Volg ons voor de laatste dagelijkse ontwikkelingen op Facebook (zie onderstaande link)