Home Relatos de viaje Werkverslag 2018
PDF Imprimir Correo electrónico

Werkverslag 2018

In september 2018 zijn we met 4 man sterk in Kenia geweest. Ingrid Kroon (Voorzitter), Thea de Bruijn (Penningmeester), Wenny Joosten (Secretaris) en Lieke van Tiggelen (vrijwilligster).

s’ Morgens werken we dan op de school en s’ middags genieten we bij ons hotel.

Bij ons eerste bezoek aan de Doddington School hebben we alle kinderen voorzien van een schooltasje met daarin een lijntjes schrift, ruitjes schrift, tandenborstel,
tandpasta en een speeltje.

Tijdens ons verblijf op diverse dagen van alles uitgedeeld zoals: Dino’ s, Knuffels,  Pennen, Potloden, Kleurpotloden, T-shirts, Truien, Jassen, Rokken, Jurken, Broeken, Sjaals, Mutsen, Handschoenen etc.

Voor de school zelf nieuwe leerboeken aangeschaft, 3 nieuwe houtskool branders en alle foto’s van 2015, 2016 en 2017 opgehangen. Als er bezoekers komen kunnen ze zien wat er elk jaar gerealiseerd wordt.

Door een speciale actie hebben we genoeg donateurs kunnen vinden zodat we 20 dagen lang voor alle kinderen, leraren en vrijwilligers hebben gekookt. Onder andere: Koolstamppot met jus frisdrank en water, Ugali met rundvlees saus halve tomaat pakje melk,  Rijst met spinazie uien chilisaus worstje en een sinaasappel, Broccoli stamppot met kippenvleugel en een glas soda, Spaghetti met saus van tomaten chili courgette wortel en paprika, Stamppot witte kool met worstjes, banaan, Ugali met groente/tomatensaus en 4 stukken tomaat, Hutspot met rundvlees en een sinaasappel, Rijst met spercibonen, tomaat en 1 runderworstje, Soep met een broodje en een banaan, Macaroni groenten bonen gehaktsaus, Koolstamppot met gehakt, Macaroni met saus en kip, Groentesoep met ugali en Ugali met groente saus.

De bouwploeg heeft in 2018 gerealiseerd dat in alle 6 lokalen nieuwe cementen vloeren zijn aangebracht, de houten deuren in de noodlokalen vervangen zijn door goede afsluitbare ijzeren deuren, alle lokalen voorzien zijn van een nieuw krijtbord, een notitiebord aan de buitenkant van 1 van de lokalen en toiletten voor de leraren met afsluitbare ijzeren deuren.

De Bamburi Beach Family (in en om het hotel) – 200+ personen hebben allemaal 1 of meerdere kledingstuk(ken) ontvangen. Heel veel dank aan het personeel van Bamburi Beach Hotel die al die dozen, zakken en tassen van en naar onze kamer hebben gebracht en gehaald. Wij zijn super blij met alle hulp die we jaarlijks van jullie mogen ontvangen.

Quotes van onze vrijwilligster Lieke:
Woorden komen mij tekort om te vertellen hoe overweldigend en mooi dit project is.
De reis van en naar de school, ontmoeting met de kinderen, de overweldigende impact die dat heeft is niet te beschrijven. Dit wordt opgenomen in je lijf als een spons.
Wat een feest was het, ik mocht dino ’s uitdelen.
Het enige wat ik kan doen is het Keniaanse leven in mij opnemen en er van genieten.
Wat een geslaagde eerste week met veel enthousiasme van de kinderen en leraren over de lunch die wij voor ze hebben bereid.
Koken best zwaar werk en daardoor nog meer respect voor het werk wat ze doen
Hygiëne is super belangrijk en vooral bij de toiletten op de school
Tijdens het opscheppen van de borden kwamen de kinderen naar buiten en begonnen mijn liedje te zingen, daar wordt ik dan wel echt ultiem gelukkig van.
Ik ben van ze gaan houden en ze zitten in mijn hart

Wenslijst van de leraren:
Kantoorgedeelte, overblijfplaats met keuken, compostplaats, planten en/of bomen, waterput uitgraven, watertank, schoolplaten leslokalen, binnen muren stukadoren,  stellingen in elk lokaal, 2 nieuwe grote pannen

Tijdens ons verblijf wordt er dagelijks een verslag met foto’s gepost op onze facebook pagina:

Filmpjes die tijdens ons verblijf worden gemaakt worden zo snel mogelijk op ons kanaal geladen:

Grote dank aan al onze donateurs en sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt dat ook dit jaar we weer een hoop goeds in Kenia voor de kinderen, volwassenen en school hebben kunnen doen. We hopen dat we ook het komende jaar weer op uw/jullie steun en donaties kunnen rekenen. Het was een geslaagde werkvakantie waar we met veel trots succesvol op terug kijken.