Donaties per 1 Mei 2019

8e jaar 2018

7e jaar 2017

totaal ontvangen € 12.991,52

Home Over Stichting N.E.K.
Over Stichting N.E.K. PDF Afdrukken E-mail
De Stichting N.E.K. is een particulier initiatief met als doel onze NEK uit te steken voor kinderen in Kenia. De stichting werkt alleen met vrijwilligers dus er blijft gegarandeerd 0,00 aan de strijkstok hangen. Elke gedoneerde of gesponsorde EURO komt volledig ten goede aan de kinderen en/of aan De Doddington School. De jaarlijkse reis van de vrijwilligers wordt volledig uit eigen zak betaald. Verslag zal zo snel mogelijk op facebook en daarna op de website worden geplaatst om U op de hoogte te houden van de activiteiten en resultaten. Donoren en Sponsoren kunnen ten alle tijden ook de school zelf bezoeken. De kinderen van Kenia verdienen het ‘ook’ om goed op te groeien en om ‘ook’ goed onderwijs te volgen. Deze kinderen van nu, zijn straks de toekomst van Kenia. Door deze kinderen zoveel mogelijk te begeleiden hopen wij dat zij door middel van goed onderwijs straks een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de toekomst van Kenia.

Vanaf 2005 t/m 2019 heeft Stichting NEK 10 individuele kinderen ondersteunt in opvoeding en/of onderwijs. Wij hopen dat ze hierdoor een betere kans hebben om zelf een belangrijke bijdrage aan de toekomst van Kenia te kunnen leveren. Tijdens onze jaarlijkse werkvakanties houden we zoveel mogelijk contact met ze.
Eugene (Bombolulu  - Rise & Shine Academy), Solvy (Mtwapa – Oceanic Greenfield School), Agnes (Machakos – Mbiuni Boarding Primary School), Bonface (Machakos – Mbiuni Boarding Primary School), Issa (Mtopanga – St. Joseph Hermann Marx Primary School), Donna (Bombolulu – Rise & Shine Academy ) en Dewelly-Jeremiah (Mtwapa – Oceanic Greenfield School). Adam (Mtopanga - St. Joseph Hermann Marx Primary School), Ingrid (Mtwapa - Oceanic Greenfield School) en Kennedy (Ikutha – Ikutha Boys Secondary School.

Vanaf 2010 t/m 2015 heeft Stichting NEK De Mackline Junior School en kinderopvang aan de Bamburi Road in Mombasa Noord ondersteunt.
De Mackline Junior School en kinderopvang is opgericht in 2006 door Caroline Achieng Nyabenga (beter bekend als Rolex) uit Kenia. Stichting NEK en het Stedelijk College Eindhoven hebben de handen ineen geslagen en samen 3 jaar gewerkt aan de bouw van het schoolgebouw. Na drie jaar heeft het Stedelijk College Eindhoven besloten om niet langer in het buitenland projecten te steunen. Stichting NEK heeft ervoor gezorgd dat er een container is verstuurd vol met tafels, stoelen, kasten, leermaterialen, computers etc. De container is daarna verbouwd tot kantoor ruimte en ingericht. De oude gebouwen zijn door Stichting NEK omgebouwd tot 9 praktijk lokalen en ingericht. Als laatste actie heeft Stichting NEK het hele terrein voorzien van een stenen muur.

Vanaf 2015 tot en met heden ondersteunt Stichting NEK de Doddington school. Inmiddels zijn er 3 stenen lokalen gebouwd en ingericht, toilet ruimtes aangelegd en een nieuw noodgebouw geplaatst. Het terrein is voorzien van een omheining met houten palen en prikkeldraad. Tijdens de werkvakanties wordt er dagelijks op de school gekookt en iedereen voorzien van een warme maaltijd. Wenslijst van de leraren:
Kantoorgedeelte, overblijfplaats met keuken, compostplaats, planten en/of bomen, waterput uitgraven, watertank, schoolplaten leslokalen, binnen muren stukadoren,  stellingen in elk lokaal, 2 nieuwe grote pannen, een stenen muur als omheining voor het gehele schoolterrein.

De Stichting bestaat alleen uit vrijwilligers die geen vergoeding ontvangen en zich allen voor 200% inzetten. Op eigen kosten gaan zij minimaal een keer per jaar (meestal in oktober) naar Kenia om de school te bezoeken en te kijken hoe of het gaat. Dit betekent dat al het geld en / of spullen die verzameld worden voor 99,9% ten goede komen aan de kinderen van Kenia (de 0,1% zijn kosten voor de website huur, jaarlijkse bijdrage kamer van koophandel, belastingaangifte, bankkosten e.d. dus puur kosten waar we niet onderuit kunnen).

De Stichting is officieel opgericht bij Notariële acte en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Deze documenten kunt U vrij inzien onder het hoofdstuk documenten ANBI. Ook kunt U hier de inkomsten en uitgaven volgen zodat U kunt zien dat niets aan de strijkstok blijft hangen!

Kunnen wij ook rekenen op Uw steun!

Wilt U de Stichting N.E.K. helpen?
Wordt vriend, donateur, sponsor door Uw maandelijkse terugkerende bijdrage te doen op het volgende nummer:
IBAN: NL90INGB0005992903
BIC: INGBNL2A
Ten name van: Stichting N.E.K. te Grevenbicht. Een eenmalige bijdrage is uiteraard ook zeer welkom!